”Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar”

”Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar”

Ett lyckohjul med fina priser för dig som köper fyra rosa Sverigelotter.<br/> Så lockar ICA Maxi Hyllinge kunderna till lottköp under oktober.<br/> – Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar, berättar medarbetaren Sanne Borg Backström.

Stötta kampen mot bröstcancer här

Hur syns det i er butik att ni säljer Sverigelottens rosa lott?
– Vi har gjort det jättesnyggt med skyltar, rosetter och ballonger! Redan i fredags körde vi ett stort lyckohjul för alla som köpt minst fyra rosa Sverigelotter, det var riktigt fina priser.

Varför engagerar ni er för rosa Sverigelotten och kampen mot bröstcancer?
– Det ligger oss väldigt nära, nästan alla känner någon som drabbats och det är verkligen värt att lägga ner extra energi på detta. Förra året satt jag med blå mustasch i kassan för en annan kampanj, man gör det man kan!

 



Vad får ni för reaktioner från era kunder kring de rosa Sverigelotterna?
– De tycker det är jättebra! Alla sätt vi kan bidra med är viktiga och eftersom många här är engagerade i föreningslivet vet folk att det betyder mycket om BRO (Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation) får in pengar. Föreningslivet är bland det bästa med Sverige!

Hur många Sverigelotter siktar ni på att sälja i oktober?
– Vi brukar sälja mycket Sverigelotter i vanliga fall så det kommer bli många, vi är extremt duktiga på att peppa kunderna: ”Köp Sverigelotten istället, det går till något riktigt bra”.

 


Läs mer

High-five är mer än handklapp  – i Solna gör volleybollen skillnad

High-five är mer än handklapp – i Solna gör volleybollen skillnad

Vad gör idrotten för att motverka sexuella övergrepp, kränkningar och diskriminering? Vilken beredskap finns? Solna Volleybollklubb har numera en tydlig handlingsplan och konkreta verktyg. Detta efter ett utbildningssamarbete med Rädda Barnen.


”I år siktar vi på 16-17 miljoner”

”I år siktar vi på 16-17 miljoner”

November månad tar Sverigelottenlite extra upp kampen mot Prostatacancer. Men en som gör detta år är Mustaschkampens kampanjledare Torsten Tullberg
- Varje år drabbas 10 000 personer så det är en väldigt stor grupp, säger Torsten Tullberg.


Tävlingen avslutad!

Tävlingen avslutad!

Då var tävlingen avslutad, och det är nu klart vilka, tre som vinner varsitt exemplar av den Blå Kokboken II + Fyra Sverigelotter


”Jag vet hur viktigt  det är med bra hälsa”

”Jag vet hur viktigt det är med bra hälsa”

Anna Laurell Nash har ett nytt, spännande uppdrag i november. Tillsammans med tre andra boxningsprofiler är hon ambassadör för ”Mustaschkampen”.
– Jag vet vad det innebär att plötsligt förlora hälsan och allt som man tar för givet, säger hon.