”Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar”

”Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar”

Ett lyckohjul med fina priser för dig som köper fyra rosa Sverigelotter.<br/> Så lockar ICA Maxi Hyllinge kunderna till lottköp under oktober.<br/> – Första dagen sålde vi 900 Sverigelotter på fem timmar, berättar medarbetaren Sanne Borg Backström.

Stötta kampen mot bröstcancer här

Hur syns det i er butik att ni säljer Sverigelottens rosa lott?
– Vi har gjort det jättesnyggt med skyltar, rosetter och ballonger! Redan i fredags körde vi ett stort lyckohjul för alla som köpt minst fyra rosa Sverigelotter, det var riktigt fina priser.

Varför engagerar ni er för rosa Sverigelotten och kampen mot bröstcancer?
– Det ligger oss väldigt nära, nästan alla känner någon som drabbats och det är verkligen värt att lägga ner extra energi på detta. Förra året satt jag med blå mustasch i kassan för en annan kampanj, man gör det man kan!

 



Vad får ni för reaktioner från era kunder kring de rosa Sverigelotterna?
– De tycker det är jättebra! Alla sätt vi kan bidra med är viktiga och eftersom många här är engagerade i föreningslivet vet folk att det betyder mycket om BRO (Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation) får in pengar. Föreningslivet är bland det bästa med Sverige!

Hur många Sverigelotter siktar ni på att sälja i oktober?
– Vi brukar sälja mycket Sverigelotter i vanliga fall så det kommer bli många, vi är extremt duktiga på att peppa kunderna: ”Köp Sverigelotten istället, det går till något riktigt bra”.

 


Läs mer

Nya jättestora Sverigelotten

Nya jättestora Sverigelotten

Nu finns det två Sverigelotten! Som ett större syskon till den vanliga Sverigelotten med en högvinst på 25 miljoner kronor har nu den nya Sverigelotten Premium – med chansen att vinna otroliga 50 miljoner kronor kommit. Eva Kåpe är produktansvarig för Sverigelotten på Folkspel, föreningarnas eget spelbolag, och hon berättar om bakgrunden till den spännande nyheten.


Folkkära skidhjältar blir ambassadörer för Folkspel

Folkkära skidhjältar blir ambassadörer för Folkspel

I våras avslutade Anna och Emil Jönsson Haag sina framgångsrika karriärer som skidåkare. Nu tar en annan fas vid, då Anna och Emil blir ambassadörer för Folkspel, som driver spelprodukterna Sverigelotten och BingoLotto.


Här ställer alla upp i kampen för friska hjärtan

Här ställer alla upp i kampen för friska hjärtan

I februari går Sverigelottens extra överskott till kampen för friska hjärtan.Då kraftsamlar ICA Kvantum Södra Sandby utanför Lund för att stötta.– Det betyder väldigt mycket för oss, hela personalen känner att man vill hjälpa till, säger Marcus Åberg, spelansvarig.


Hjärtebarnsfonden Väst: Därför  är Sverigelotten så viktig för oss

Hjärtebarnsfonden Väst: Därför är Sverigelotten så viktig för oss

Hos Hjärtebarnsfonden Väst kan familjer och barn som drabbats av hjärtfel söka stöd och hjälp samt delta på träffarna som ordnas.
Och genom att sälja Sverigelotter får fonden in pengar som håller avgifterna nere.