”Lilla tuttpåsen” hjälper rosa Sverigelotten

”Lilla tuttpåsen” hjälper rosa Sverigelotten

Fyra rosa Sverigelotter och lite geléhallon.<br/> Det innehåller ”lilla tuttpåsen” när Stora Coop Västerås satsar mot bröstcancer under oktober.<br/> – Det blir liksom ett ”oj” när kunderna ser namnet, säger Marie Ahlstrand, spelansvarig i butiken.

Stötta rosa Sverigelotten i oktober – köp här!

Hur syns det i er butik att ni säljer Sverigelottens rosa lott?
– Vi säljer lotter i varje kassa, där vi också har reklam. I förbutiken är det mycket rosa överallt. En sak som gjort succé är ”lilla tuttpåsen” med fyra rosa lotter och geléhallon. Det brukar göra kunderna glatt överraskade.

Varför engagerar ni er för rosa lotten och kampen mot bröstcancer?
– Det är en jätteviktig fråga. De flesta har ju någon i sin närhet som fått bröstcancer och sådant berör. Jag själv har vänner som drabbats. Att kunna hjälpa till via lotten känns bra för många.

 



Vad får ni för reaktioner från era kunder kring rosa lotterna?
– De förstår varför den finns och det skapar en medvetenhet. Nu är också oktober känd som rosa månaden så det är inga konstigheter när allt är rosa. ”Lilla tuttpåsen” bidrar till många skratt och det behövs, även om frågan är allvarlig.

Hur många Sverigelotter siktar ni på att sälja i oktober?
– Jag vet inte exakt hur många lotter vi har, men vi har fått fler än förra året och de kommer vi sälja slut. Det kommer absolut inte vara några problem!

Här prenumererar du på Sverigelotten


Läs mer

Nya jättestora Sverigelotten

Nya jättestora Sverigelotten

Nu finns det två Sverigelotten! Som ett större syskon till den vanliga Sverigelotten med en högvinst på 25 miljoner kronor har nu den nya Sverigelotten Premium – med chansen att vinna otroliga 50 miljoner kronor kommit. Eva Kåpe är produktansvarig för Sverigelotten på Folkspel, föreningarnas eget spelbolag, och hon berättar om bakgrunden till den spännande nyheten.


Folkkära skidhjältar blir ambassadörer för Folkspel

Folkkära skidhjältar blir ambassadörer för Folkspel

I våras avslutade Anna och Emil Jönsson Haag sina framgångsrika karriärer som skidåkare. Nu tar en annan fas vid, då Anna och Emil blir ambassadörer för Folkspel, som driver spelprodukterna Sverigelotten och BingoLotto.


Här ställer alla upp i kampen för friska hjärtan

Här ställer alla upp i kampen för friska hjärtan

I februari går Sverigelottens extra överskott till kampen för friska hjärtan.Då kraftsamlar ICA Kvantum Södra Sandby utanför Lund för att stötta.– Det betyder väldigt mycket för oss, hela personalen känner att man vill hjälpa till, säger Marcus Åberg, spelansvarig.


Hjärtebarnsfonden Väst: Därför  är Sverigelotten så viktig för oss

Hjärtebarnsfonden Väst: Därför är Sverigelotten så viktig för oss

Hos Hjärtebarnsfonden Väst kan familjer och barn som drabbats av hjärtfel söka stöd och hjälp samt delta på träffarna som ordnas.
Och genom att sälja Sverigelotter får fonden in pengar som håller avgifterna nere.