”Lilla tuttpåsen” hjälper rosa Sverigelotten

”Lilla tuttpåsen” hjälper rosa Sverigelotten

Fyra rosa Sverigelotter och lite geléhallon.<br/> Det innehåller ”lilla tuttpåsen” när Stora Coop Västerås satsar mot bröstcancer under oktober.<br/> – Det blir liksom ett ”oj” när kunderna ser namnet, säger Marie Ahlstrand, spelansvarig i butiken.

Stötta rosa Sverigelotten i oktober – köp här!

Hur syns det i er butik att ni säljer Sverigelottens rosa lott?
– Vi säljer lotter i varje kassa, där vi också har reklam. I förbutiken är det mycket rosa överallt. En sak som gjort succé är ”lilla tuttpåsen” med fyra rosa lotter och geléhallon. Det brukar göra kunderna glatt överraskade.

Varför engagerar ni er för rosa lotten och kampen mot bröstcancer?
– Det är en jätteviktig fråga. De flesta har ju någon i sin närhet som fått bröstcancer och sådant berör. Jag själv har vänner som drabbats. Att kunna hjälpa till via lotten känns bra för många.

 



Vad får ni för reaktioner från era kunder kring rosa lotterna?
– De förstår varför den finns och det skapar en medvetenhet. Nu är också oktober känd som rosa månaden så det är inga konstigheter när allt är rosa. ”Lilla tuttpåsen” bidrar till många skratt och det behövs, även om frågan är allvarlig.

Hur många Sverigelotter siktar ni på att sälja i oktober?
– Jag vet inte exakt hur många lotter vi har, men vi har fått fler än förra året och de kommer vi sälja slut. Det kommer absolut inte vara några problem!

Här prenumererar du på Sverigelotten


Läs mer

High-five är mer än handklapp  – i Solna gör volleybollen skillnad

High-five är mer än handklapp – i Solna gör volleybollen skillnad

Vad gör idrotten för att motverka sexuella övergrepp, kränkningar och diskriminering? Vilken beredskap finns? Solna Volleybollklubb har numera en tydlig handlingsplan och konkreta verktyg. Detta efter ett utbildningssamarbete med Rädda Barnen.


”I år siktar vi på 16-17 miljoner”

”I år siktar vi på 16-17 miljoner”

November månad tar Sverigelottenlite extra upp kampen mot Prostatacancer. Men en som gör detta år är Mustaschkampens kampanjledare Torsten Tullberg
- Varje år drabbas 10 000 personer så det är en väldigt stor grupp, säger Torsten Tullberg.


Tävlingen avslutad!

Tävlingen avslutad!

Då var tävlingen avslutad, och det är nu klart vilka, tre som vinner varsitt exemplar av den Blå Kokboken II + Fyra Sverigelotter


”Jag vet hur viktigt  det är med bra hälsa”

”Jag vet hur viktigt det är med bra hälsa”

Anna Laurell Nash har ett nytt, spännande uppdrag i november. Tillsammans med tre andra boxningsprofiler är hon ambassadör för ”Mustaschkampen”.
– Jag vet vad det innebär att plötsligt förlora hälsan och allt som man tar för givet, säger hon.